Mgr. Hana Nádvorníková/Formativní hodnocení 6/2018


Mgr. Hana Nádvorníková, středoškolský pedagog, členka výboru SPV

Mnoho pedagogů hledá způsoby a možnosti vzdělávání, které by pro jejich děti, žáky, studenty či vzdělávané dospělé, bylo zajímavější, efektivnější a zároveň by celý vzdělávací proces byl pro ně příjemnější. Inspirují se mnoha zahraničními zkušenostmi, které ukazují, že kromě obsahu a forem vzdělávání jeho kvalitu výrazně ovlivňuje i způsob hodnocení –  ať již dětí, žáků či dospělých.

Ty nevíš, kolik je sedm krát osm? Násobilku už máte dávno umět!

Copak nevíš, kam uklízíme tahle auta? A to už jsi předškolák! Lucinka je mladší a už to dávno umí!

Paní Nováková, ty grafické listy dělají Pavlovi velké problémy, opravdu ho chcete dát do školy? V šesti letech by už měl tohle všechno znát.

S tvým výkonem nejsem spokojená, píšu ti čtyřku.

Janička je moc šikovná, na tu je vždycky spoleh. Je nejlepší ze třídy.

Obsahově je tvoje práce zajímavá, ale je v ní několik pravopisných chyb – slova s nimi jsem označil žlutě. Zkus si je najít a opravit, můžeš se poradit i se spolužákem.

Tyhle tvary už jsi vystřihl přesně podle čáry,  jen kolečka  jsou ještě trochu hranatá. Je dobré takhle natočit nůžky, pak se ti to lépe povede. Zkusíš to?

Celý článek dostupný na: www.rizeniskoly.cz  nebo v Speciálu pro MŠ 6/2018